Presiunea pentru anvelope este specificata de către producătorul vehiculului, care permite funcționarea în condiții de siguranță
în coeficientul de sarcină specificat și încărcare al vehiculului. Cele mai multe anvelope sunt ștampilate cu un rating maxim de presiune. Pentru
vehiculele de pasageri și camioane ușoare, pneurile trebuie să fie
umflate la ceea ce constructorul vehiculului recomandă, care este, de
obicei, situat pe o etichetă doar în interiorul ușii șoferului sau în
manualul vehiculului. Anvelopele
nu ar trebui să fie, în general, la presiunea de pe peretele lateral.
Aceasta este presiunea maximă, mai degrabă decât presiunea recomandată
Multe
manometre disponibile la stațiile de combustibil au fost dezinstalate pentru ca se decalibrau in timp și acesta este motivul pentru
care proprietarii de vehicule trebuie să păstreze un manometru personal
cu ei pentru a valida presiune corectă în pneuri.
Anvelopele nu sunt complet impermeabil la aer, și astfel pierd presiune în timp. Unii soferi prefera umflarea anvelopelor cu azot, în loc de aer simplu, care este
deja 78% azot, în încercarea de a menține anvelopele la presiunea de
umflare corectă mai, deși eficiența este discutabilă.
Pata de contact per anvelopa este ușor redusă atât de supra și cat si sub-inflației. Peste-inflație
ar putea crește uzura patch-urilor, si sub-inflației va
provoca o banda de rulare concavă, rezultând în mai puțina uzura in timp. Anvelopele
moderne vor purta în mod egal la presiuni foarte mari anvelopele,
dar se va degrada prematur din cauza unei mici presiuni. O creștere a presiunii din pneuri are multe beneficii, inclusiv rezistența la rulare scăzuta. Acesta
a fost constatat, că o presiune de anvelope a crescut aproape exclusiv
ca rezultat distanțe mai scurte de frânare, cu excepția unor
circumstanțe care pot fi atribuite la mărimea eșantionului redus.
Dacă presiunea în anvelopă este prea mică, pata de contact per anvelopa este
schimbata. Mai mult dacă ar fi supra-umflate. Acest lucru crește rezistența la rulare, îndoire și frecare între drum și anvelope. Sub-inflația poate duce la supraîncălzirea pneurilor, uzură prematură și separarea căii de rulare, în cazurile severe.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu