joi, 25 aprilie 2013

Presiunea optima pentru anvelope

Presiunea pentru anvelope este specificata de către producătorul vehiculului, care permite funcționarea în condiții de siguranță în coeficientul de sarcină specificat și încărcare al vehiculului. Cele mai multe anvelope sunt ștampilate cu un rating maxim de presiune. Pentru vehiculele de pasageri și camioane ușoare, pneurile trebuie să fie umflate la ceea ce constructorul vehiculului recomandă, care este, de obicei, situat pe o etichetă doar în interiorul ușii șoferului sau în manualul vehiculului. Anvelopele nu ar trebui să fie, în general, la presiunea de pe peretele lateral. Aceasta este presiunea maximă, mai degrabă decât presiunea recomandată
Multe manometre disponibile la stațiile de combustibil au fost dezinstalate pentru ca se decalibrau in timp și acesta este motivul pentru care proprietarii de vehicule trebuie să păstreze un manometru personal cu ei pentru a valida presiune corectă în pneuri.
Anvelopele nu sunt complet impermeabil la aer, și astfel pierd presiune în timp. Unii soferi prefera umflarea anvelopelor cu azot, în loc de aer simplu, care este deja 78% azot, în încercarea de a menține anvelopele la presiunea de umflare corectă mai, deși eficiența este discutabilă.
Pata de contact per anvelopa este ușor redusă atât de supra și cat si sub-inflației. Peste-inflație ar putea crește uzura patch-urilor, si sub-inflației va provoca o banda de rulare concavă, rezultând în mai puțina uzura in timp. Anvelopele moderne vor purta în mod egal la presiuni foarte mari anvelopele, dar se va degrada prematur din cauza unei mici presiuni. O creștere a presiunii din pneuri are multe beneficii, inclusiv rezistența la rulare scăzuta. Acesta a fost constatat, că o presiune de anvelope a crescut aproape exclusiv ca rezultat distanțe mai scurte de frânare, cu excepția unor circumstanțe care pot fi atribuite la mărimea eșantionului redus. Dacă presiunea în anvelopă este prea mică, pata de contact per anvelopa este schimbata. Mai mult dacă ar fi supra-umflate. Acest lucru crește rezistența la rulare, îndoire și frecare între drum și anvelope. Sub-inflația poate duce la supraîncălzirea pneurilor, uzură prematură și separarea căii de rulare, în cazurile severe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu