joi, 25 aprilie 2013

Ce este o anvelopa?

O anvelopă (sau anvelope) este o acoperire în formă de inel care se potrivește în jurul jantei pe o roată cu rolul de a o proteja și pentru a permite o mai bună performanță a vehicului. Cele mai multe anvelope, cum ar fi cele pentru automobile și biciclete, oferă tracțiune între vehicul și drum oferind în același timp o pernă flexibila care absoarbe șocul.

Materialele din care sunt facute anvelopele moderne sunt cauciuc sintetic, cauciuc natural, material și fir, împreună cu compuși chimici negri și carbon. Ele constau dintr-o banda de rulare și un corp. Benzii de rulare asigură o tracțiune în timp ce corpul prevede izolare pentru o cantitate de aer comprimat. Înainte de a fost dezvoltat de cauciuc, primele versiuni ale anvelopelor au fost pur și simplu trupe de metal care erau montate în jurul roți de lemn pentru a preveni uzura. Anvelope de cauciuc timpurii au fost solide (nu pneumatice). Astăzi, majoritatea anvelopelor sunt structuri gonflabile pneumatice, care cuprind un corp în formă de gogoașă facut de cabluri și fire învelite în cauciuc și, în general, umplute cu aer comprimat pentru a forma o pernă gonflabilă. Anvelopele pneumatice sunt utilizate pe mai multe tipuri de vehicule, inclusiv automobile, biciclete, motociclete, camioane, masini de sapare și aeronave. Anvelopele de metal
și cauciuc solid (sau alt polimer) sunt încă folosite pe locomotive și vagoane, anvelopele sunt încă utilizate în diverse aplicații non-auto, cum ar fi unele role, cărucioare, mașini de tuns iarba, și roabe.

Presiunea din anvelope

Sistemele de monitorizare a presiunii pneurilor (TPMS) sunt sisteme electronice care monitorizează presiunea în anvelope pe roți individuale ale unui vehicul și alertează șoferul atunci când presiunea scade sub o limită de avertizare. Există mai multe tipuri de modele de monitorizare a presiunii pneurilor. Unele măsoară de fapt presiunea aerului, iar unele fac măsurători indirecte, cum ar fi calibrarea când dimensiunea relativă a anvelopei se schimbă datorită scăderii presiunii aerului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu